אמן חושים ל-Happy Hour
השקעה משתלמת ומהנה לעסקים
מתכננים happy hour לעובדים? אולי מתעניינים בכדי ליישם זאת לראשונה בעסק? לפני הכל, חשוב להבין שלא מדובר רק באירוע של אוכל, משקאות ומפגש חברתי, אלא בסוג מיוחד של השקעה עסקית! שילוב מעניין של הנאה ושל קידום מטרות העסק. מהיכן זה התחיל? איזו התפתחות מעניינת התרחשה בהקשר זה בהמשך? וכיצד אמן חושים יוכל לסייע לכם, להפיק מ-happy hour אף יותר? אז קחו כוס של המשקה החביב עליכם והצטרפו אלינו להסבר קצר:
פה זה לא בריטניה
המושג happy hour החל להיות ידוע בשנות השמונים של המאה התשע עשרה, בהקשר של מועדונים חברתיים שונים. בהמשך, גם מחיל הים האמריקאי, שם החל הנוהג של הקדשת זמן מיוחד לבידור. זה היה בידור מסוגים מגוונים מאוד, כולל הקרנת סרטים ותחרויות היאבקות. אך אם מזמינים אתכם כיום ל-happy hour, אל תצפו לראות שם את הלהיט ההוליוודי האחרון או היאבקות בסגנון חופשי. אם מדובר בפאב או מסעדה, זו תהיה שעה מוזלת, אשר מושכת למקום מבקרים רבים מבדרך כלל, ומשמחת גם אותם וגם את בעלי המקום. אך במיוחד, זהו כיום כינוי מקובל לשעת בילוי מיוחדת לעובדים, בחברות רבות ובעיקר בהייטק.
כסיכום היסטורי מנקודת מבטים של העובדים: בעבר, רבים היו מגיעים אחרי העבודה לפאב המקומי, לבילוי עם החברים. ה-happy hour סייע לצמצם במעט את העלות המצטברת של תחביב זה, למרות שהוא לא היה בהכרח יקר מאוד. אז נכון, ישראל היא לא בדיוק בריטניה, עם פאב שכונתי עתיק בכל מקום. אך השלב ההיסטורי הבא של תופעה זו, בהחלט הגיע גם אלינו – הקדשת זמנים מיוחדים בעסקים, לבילוי יזום עבור העובדים.
לא רק אלכוהול!
החל מראשית ימי ה-happy hour, מושג זה התקשר במיוחד לצריכת אלכוהול גבוהה מהרגיל. עד כדי כך, שבשנת 1984 הוכרזו שני איסורים בולטים על happy hour בגלל צריכתו: במועדוני בסיסים של הצבא האמריקאי ובכל מדינת מסצ’וסטס (מי שיגיד זאת 3 פעמים ברצף, יזכה בטיסה להלוך ושוב). אך כיום, זה לא רק (או דווקא) אלכוהול, אלא הרבה יותר מכך. אירועים אלה עשויים לכלול מאכלים מיוחדים, נושאים מפתיעים לאירוע כולו וגם אטרקציות כגון מופע של מנטליסט. אך החשוב מכל, הוא שהתועלות עבור העסק הן לעתים גדולות הרבה יותר מכפי שניתן לחשוב.
happy hour בעסקים
אירועים מסוג happy hour חשובים ונפוצים בחברות ישראליות רבות ורואים זאת בעיקר בחברות ההייטק. לרוב, המועד שנקבע לכך הוא יום חמישי בצהריים, לקראת הסופ"ש. מדוע זה פופולארי כל כך?
חברות הייטק ידועות בשעות העבודה הרבות ובעומס העבודה השוחק. ברקע לכך, ישנה תמיד גם הדינאמיות הרבה של התחום, אשר הופכת אותו לבלתי צפוי. מחד, אקזיטים מתוקשרים ורווחים גדולים לעובדים. מאידך, תחרות רבה וכישלונות של לא מעט חברות, סגירת חברות ואף פיטורים. כך שלמרות המשכורות הגבוהות, גם עובדי הייטק עשויים להגיע שחוקים לסוף יום עבודתם ובוודאי לסוף השבוע, כל אחד עם הטרדות והדאגות האישיות שלו.
על רקע זה במיוחד, ארגונים חכמים מבינים ש-happy hour איננו רק "בידור". זו היא למעשה השקעה חשובה מאוד בשימור עובדים, ביכולת למשוך עובדים איכותיים וגם בקידום תדמית ומיתוג העסק. כדאי לזכור בהקשר זה, גם את התובנה העסקית הידועה הבאה: זול יותר לשמר עובדים ולקוחות, מאשר להשיג חדשים.
אמן חושים – להוסיף את ה-"happy" ל-hour
מבחר סוגי המופעים שזמינים כיום גדול מאוד וכך גם האמנים בכל קטגוריה כזו. המידע הרב עליהם באינטרנט יקל עליכם ללמוד על האמן במהירות, אך הוא גם יסבך את הבחירה! מצד שני, ישנם שיקולים אשר יוכלו לסייע לכם לסנן את האפשרויות במהירות. ראשית, המופע צריך להתאים לכל העובדים ולכל הפחות, לא להפריע לאיש. למשל, לא כל מופע יתאים לקהל דתי. מה לגבי מופע כמו סטנדאפיסט, עם סגנון מיוחד מאוד? חלק כנראה יתלהבו, בעוד שאחרים יגידו (אם תשמעו זאת מהם בכלל) שהם "לא סובלים אותו". נראה כי אמן חושים לא מציג סיכון כזה. זהו אחד מסוגי המופעים, אשר יוצרים עניין אצל כולם. הזמנת אמן חושים מהשורה הראשונה תתרום רבות לתדמית העסק ותחזק את הערכת העובד לחברה, את תחושתו שמשקיעים בו ואת תחושת השייכות שלו לחברה ולחבריו לעבודה.
ולא פחות חשוב - הפי האוור זה בעיקר Happy! אז תמיד כדאי לבחור, במופע שמעלה חיוך.
אל תתפשרו - אמן חושים מוביל
רון לופטין, בעל MBA במינהל עסקים, הוא אמן חושים מהמובילים בישראל. רון ידוע בהופעותיו הרבות לחברות ההייטק המובילות בישראל, כגון: GOOGLE ,קבוצת אלביט, אפל, איביי, DELL, CYBERARK, SAPIENS, NSO ,MONDAY.COM PAYONEER, WOLT ועוד חברות רבות וטובות. בכישרון רב, מחבר רון את תכני הארגון למופע ואף מזמין לסייע לו בהופעה, אנשי מפתח שכולם רוצים לראות, כגון מנכ''ל החברה או מנהל הכספים.
סיכום – תועלת עסקית בכיף
לסיכום, happy hour מתוכנן ומבוצע היטב, יספק לכם תועלות עסקיות משמעותיות ובאופן פשוט ומהנה! שלבו בו מופע של אמן חושים והאירוע יהפוך בבת אחת לחוויה משודרגת, אשר תעשה טוב לעובדים ולארגון כולו. אגב, המופע לא רק מרתק באופן ביצוע האשליות, אלא גם עושה זאת באופן משעשע, אשר יתרום כאמור להיבט ה-happy ב"הפי האוור" שלכם.
רון לופטין - אמן חושים
רון לופטין, בעל תואר MBA בשיווק ופרסום, כוכב תכנית הטלוויזיה "אין מצב!" של YES, הוא אמן חושים מהמובילים בישראל.